blog

انواع چراغ سقفی سیالیتیک اتاق عمل چیست؟

انواع چراغ سقفی سیالیتیک

انواع چراغ سقفی سیالیتیک اتاق عمل از شناخته شده ترین انواع نورپردازی اتاق عمل است. این چراغ ها می توانند LED، هالوژن یا تخلیه با شدت بالا (HID) باشند و معمولاً روی سقف یا دیوارها نصب می شوند. آنها در تمام محورها قابل تنظیم هستند تا دید بهینه را برای جراح فراهم کنند و در عین حال تابش خیره کننده و سایه ها را در زمینه جراحی به حداقل برسانند. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت های بروز انواع چراغ اتاق عمل به صفحه مربوطه در سایت ما مراجعه نمایید.

شماره های تماس با ما : 0215541974709125127962 به توان تجهیز احیاء

جراحان با استفاده از دسته های متحرکی که می توانند پس از عمل استریل شوند، چراغ ها را مانور می دهند. در حالی که چراغ های سقفی برای روشن کردن ناحیه جراحی مناسب هستند و برای جراحی های باز نسبتا کم عمق موثر هستند، اما نور مستقیم لازم برای حفره های عمیق و روشنایی دقیق را تامین نمی کنند.

علاوه بر این، به دلیل قرار گرفتن اجسام بین منبع نور و میدان جراحی، آنها مستعد سایه می مانند. نگرانی دیگر این است که این چراغ ها سنگین هستند و ممکن است در هنگام تنظیمات به طور ناخواسته به اعضای تیم جراحی ضربه بزنند. به این دلایل، آنها به طور خاص برای استفاده در سقف اتاق عمل طراحی شده اند. اجزا و تجهیزات چراغ اتاق عمل سیالیتیک در مقاله ای دیگر با جزئیات کامل توضیح داده شده که میتوانید برای اطلاعات بیشتر به این مقاله مراجعه نمایید.

انواع چراغ سقفی اتاق عمل چیست؟

چراغ سقفی سیالتیک ثابت تک قمره

یکی از انواع چراغ سقفی سیالیتیک اتاق عمل چراغ های جراحی تک قمره با مصرف کم انرژی و تولید حداقل گرما همراه با مزیت نور سرد، اطمینان از راندمان بالا و امکان استفاده از محصولات در سطح جهانی مطابق با آخرین فناوری های جهانی مشخص می شوند.در قلمرو طراحی الکترونیکی، ادغام آخرین نسل از LED های SMD و پیکربندی و کنترل نور به دلیل روشنایی طولانی مدت و ثابت ارائه شده توسط این لامپ ها توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده است.

این چراغ ها انواع مختلفی دارند که همگی بر اساس نیاز و شرایط خاص بر روی سقف نصب می شوند. کلیه محصولات خریداری شده توسط کارکنان شرکت در محل تعیین شده مشتری نصب و سازماندهی می شوند. سابقه تثبیت شده این شرکت در خدمات پس از فروش نیز به عنوان یک اطمینان قوی برای مشتریانی که به دنبال خرید چراغ های جراحی LED مناسب هستند، عمل می کند. یکی از بهترین برند های این مدل چراغ سیالتیک ثابت تک قمره برند مارتین MARTIN میباشد.

چراغ جراحی تک قمره

چراغ سقفی سیالتیک ثابت دو قمره

چراغ جراحی که به عنوان لامپ جراحی نیز شناخته می شود، یک ابزار ضروری در اتاق عمل است. این دستگاه مجهز به لامپ های هالوژن یا ال ای دی است که بدون بالا بردن دمای بدن بیمار یا وسایل جراحی، نور سفید ساطع می کنند. چراغ سیالیتیک ثابت دو قمره برای از بین بردن سایه ها و خطاهای دید طراحی شده است. یک از بهترین برندهای چراغ دو قمره چراغ سیالتیک ثابت دو قمره برند مکت MAQUET است.

علاوه بر این، نور تولید شده توسط لامپ جراحی، رنگ بافت تحت درمان را تغییر نمی دهد. علاوه بر این، چراغ های جراحی از نظر عملکرد، تعداد اجزا، روشنایی، تعداد لامپ ها و سایر گزینه ها به طور قابل توجهی متفاوت هستند. چراغ جراحی دو سر ثابت دارای طراحی دو قسمتی با فناوری کنترل لمسی است و برای خرید در فروشگاه به توان تجهیز احیاء موجود است.

چراغ جراحی 2 قمره

چراغ سقفی سیالتیک ثابت سه قمره

چراغ جراحی یک وسیله پزشکی است که معمولاً در بیمارستان ها یافت می شود و برای روشن کردن اتاق های عمل استفاده می شود. هدف اصلی این چراغ ها تولید نوری است که نور طبیعی خورشید را تقلید می کند و در عین حال گرما را به حداقل می رساند و نفوذ عمیق تری ایجاد می کند. چراغ جراحی برای روش های مختلف ضروری است و روشنایی لازم را برای جراحان و کارکنان اتاق عمل ارائه می دهد.

ویژگی مهم این نورپردازی توانایی آن در جلوگیری از ایجاد سایه و ایجاد اعوجاج رنگ است. علاوه بر این، به دلیل استفاده طولانی مدت از این لامپ ها، باید نور خنکی از خود ساطع کنند تا از گرم شدن بیش از حد بافت های بیمار یا آنهایی که در اتاق عمل هستند جلوگیری شود. چراغ جراحی سه قمره ثابت نمونه ای از این تجهیزات است. از بهترین برند های این مدل چراغ سیالتیک ثابت سه قمره برند ترامپف TRUMPF است.

چراغ سه قمره

چراغ سقفی سیالتیک ثابت چهار قمره

چراغ های جراحی از لامپ های زنون یا هالوژن استفاده می کنند. لامپ های زنون گران تر هستند، در حالی که لامپ های هالوژن معمولا استفاده می شوند و نور کافی را ارائه می دهند. علاوه بر این، این چراغ های جراحی مجهز به لامپ های پشتیبان هستند که در صورت خرابی نور اولیه فعال می شوند.

از کاربردهای این چراغ ها می توان به اورژانس، اتاق زایمان و اتاق معاینه اشاره کرد. چراغ جراحی چهار بازوی ثابت  توسط پزشکان، جراحان و متخصصان برای روشن کردن بهینه ناحیه جراحی و افزایش دید در حین عمل استفاده می شود. از بهترین برند های این مدل چراغ سیالیتیک ثابت چهار قمره برند فردوس Frdows است.

 

چراغ سیالیتیک 4 قمره

چراغ سقفی سیالتیک ثابت پنج قمره

چراغ های جراحی که به عنوان سیستم های روشنایی جراحی نیز شناخته می شوند، عمدتاً در اتاق های عمل بیمارستان ها و مراکز جراحی سرپایی استفاده می شوند. با این حال، آنها همچنین می توانند در مکان های مختلف در سراسر تاسیسات به کار گرفته شوند تا روشنایی با کیفیت بالا برای همه مناطق فراهم کنند.

چراغ های سقفی پنج قمره می توانند نور روشن را برای مدت طولانی بدون گرم شدن بیش از حد ارائه دهند و راحتی را برای کارکنان تضمین کنند. برای برآورده کردن الزامات برای تجسم بهینه در طول مراحل و عملیات، گزینه‌های نورپردازی متنوعی در دسترس است. یکی از بهترین برند های این مدل چراغ سیالیتیک ثابت پنج قمره برند هانالوکس Hanalux است.

چراغ پنج قمره

فروشگاه به توان تجهیز احیاء در زمینه ملزومات و لوازم جانبی چراغ اتاق عمل نیز فعالیت دارد که میتوانید در کنار خرید این چراغ ها این ملزومات اصافی را نیز خریداری نمایید تا در صورت خرابی بتوانید قطعات آن ها را تعویض نمایید. همچنین میتوانید برای آشنایی بیشتر با دیگر انواع چراغ اتاق عمل و مزایای و معایب آنها به مقاله مربوطه در سایت ما مراجعه نمایید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *